fredag

jag är inte död. ånej, jag är av segt virke. men denna veckan har flytit trögt som sirap & samtidigt åkt förbi mina ögon snabbare än en man med en proche & medelålderskris på motorvägen.

uschamej för otrevliga människor. på tåget idag satt en kvinna (får man lov att säga tant?) mitt emot mig. jag hade fötterna under sätet mer än hela tiden men då mina fötter började domna av sträckte jag ut dem en bit framför mig.  tanten började trampa mej på tårna. jag trodde hon trodde mina fötter var nått skräp som låg på golvet & brydde mig inte.  men så sträcker tanten på sig & säger :" ska du ha fötterna där? jag behöver också få plats med mina fötter." & lägger demonstrativt fötterna åt sidan. stackars hennes man säger jag bara. jag hade lagt sömnpiller i vinet varje fredag får att ha det lugnt någongång. otrevliga människor på tåg finns det gott om.

på tal om det. jag vill ha knästrumpor.

pusshej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0