första skoldagen

jag har kommit fram till en sak.  mammas köttfärssås är bland det äckligaste jag vet. förlåt mamma, du är bäst på många andra sätt, men jag kan verkligen inte med den.

idag var första skoldagen efter lovet. det var enorm tur att jag hade sovmorgon imorse annars hade jag nog inte kommit upp överhuvudtaget. trevligt att se alla min klasskamrater, mindre trevligt med alla prov & rapporter som väntar.  skodagen idag gick ut på att vi såg två filmer. den ena flugornas herre kan jag utantill efter att jag sett den fem gånger i högstadiet. den andra var djuret människan om människans parningslekarintressant men äckliga scener. vi behöver inte gå närmare in på det, men bilderna var tagna från de flesta av öppningarna på kroppen & en massa närbilder & nakna människor. jag undrar vilka ställer upp på sånt och hur mycket får de betalt?

mina kläder idag: kofta från ullared, klänning från hm, strumpbyxor från indiska. skum blandning av päronglassgrönt & militärgrönt.

image45
observera hur mina fötter får elefantstorlek ur denna vinkeln.

jag hörde på vädret på tv i morse att enligt metrologerna är det vår nu. sju dagar med plusgrader, sen är det vår. & det är det tydligen nu. en annan sak, men mindre trevlig sak, är att ett munsår snart kommer synas på min överläpp. det finns inget som är värre än det.  & så alla vet . jag har inte herpes, det är vanliga förkylningsblåsor som jag alltid får vid denna tiden varje år.

dagens låt: peter, bjorn and john med amsterdam

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mojmoj. Du bör nog titta ut genom fönstret nu. Ser ut som Perstorp ska vattenfyllas.

2008-02-26 @ 11:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0