Billie the vision

tänkte ägna mitt inlägg till ett litet speciellt band, som ska på de två festivaler jag ska på i sommar : siesta & emmaboda. billie the vision and the dancers.

förra sommaren började jag lyssna på billie the vision. Jag fastnade för deras sånger som gjorde mig glad. på kristianstadsdagarna drog jag & Angelica till kristianstad för att lyssna på dem. först stod vi smått chockade när vi såg sångaren lars stiga upp på scenen i tight HM-t-shirt, strumpbyxor & kajal. vi undrade vad det egentligen var som vi hade lyssnat på i flera månader. men så började det stora bandet spela. dem spred en underbar stämningen med alla sina instrument & när dem jagade varandra på scenen. jag & angelica gick därifrån med ett glädjerus & med alla deras sånger som klistrade i huvudet.

från vårt besök i kristianstad:
image11


bandet består av sju personer:

Silvio Arismendi - Percussion
Maria Carlsson - Bas
John Dunsö - Akustisk gitarr, sång

Lisa Haglind - Trumpet, dragspel
Fia Janninge - Percussion, fiol, sång
Gustav Kronkvist - Elgitarr
Lars Lindquist - Sång

och startade 2004 i Malmö. Bandet slog igenom på olika festivaler såsom Malmöfestivalen, Emmabodafestivalen & Arvikafestivalen. bandet har även gjort en fängelseturné, precis som Johnny Cash, fast i Sverige.
deras officiela hemsida är:  http://www.billiethevision.com

Har ni en chans att se dem, missa dem inte!

bra låtar med bandet:
Noble Square
Stay Awake

I´m Pablo
Good And bad
Ghost

Kommentarer
Postat av: LinnRuby&Millan

bra inlägg:)

2008-02-06 @ 20:09:38
URL: http://linnruby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0